(073) 107-65-67
(098) 070-07-14
(095) 158-21-33

Закон України "Про захист прав споживачів"

Цей закон регулює відносини між споживачами товарів та послуг і виробниками, виконавцями, продавцями, встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їхніх прав.

Розділ 1

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


Стаття 1. Визначення термінів.

У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:

1.1 безпека продукції - відсутність будь-якого ризику для життя, здоров'я, майна споживача та навколишнього природного середовища за звичайних умов використання, зберігання, транспортування, виготовлення та утилізації продукції;

1.2 введення продукції в обіг – дії суб'єкта господарювання, спрямовані на виготовлення чи ввезення на митну територію України продукції з подальшою самостійною чи опосередкованою реалізацією на території України;

1.3 виконавець-суб'єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги;

1.4 виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару або про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, які разом із товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я) , торговельну марку чи інший елемент, що ідентифікує такого суб'єкта господарювання; чи імпортує товар;

1.5 гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання щодо здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку із введенням її в обіг;

1.6 офісне приміщення - якесь приміщення (будівля тощо), в якому знаходиться суб'єкт господарювання або його філія, або його структурний підрозділ, або представництво;

1.7 договір - усна або письмова угода між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, строки, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном чи іншими документами (далі – розрахунковий документ);

1.8 договір, укладений з відривом, - договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем з допомогою коштів дистанційного зв'язку;

1.9 договір, укладений поза торговими або офісними приміщеннями, - договір, укладений зі споживачем особисто на місці, іншому ніж торгові чи офісні приміщення продавця;

1.10 електронне повідомлення - інформація, надана споживачеві через телекомунікаційні мережі, яка може бути у будь-який спосіб відтворена або збережена споживачем в електронному вигляді;

1.11 засоби дистанційного зв'язку - телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватись для укладання договорів на відстані;

1.12 істотний недолік - недолік, який унеможливлює або неприпустиме використання товару відповідно до його цільового призначення, що виникло з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак :

а) він взагалі не може бути усунений;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;

1.13 належна якість товару, роботи або послуги- властивість продукції, що відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції в нормативно-правових актах та нормативних документах, та умовам договору зі споживачем;

1.14 нечесна підприємницька практика - будь-яка підприємницька діяльність чи бездіяльність, яка суперечить правилам, торговим та іншим чесним звичаям та впливає чи може вплинути на економічну поведінку споживача щодо продукції;

1.15 недолік - будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, надану виробником (виконавцем, продавцем);

1.16 нормативний документ – цей термін застосовується у значенні, визначеному Законом України «Про стандартизацію»;

1.17 послуга - діяльність виконавця щодо надання (передачі) споживачеві визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється на індивідуальне замовлення споживача для задоволення його особистих потреб;

1.18 продавець – суб'єкт господарювання, який відповідно до договору реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації;

1.19 продукція - будь-який виріб (товар), робота або послуга, які виготовляються, виконуються або надаються для задоволення суспільних потреб;

1.20 реалізація-діяльність суб'єктів господарювання з продажу товарів (робіт, послуг);

1.21 робота - діяльність виконавця, результатом якої є виготовлення товару чи зміна його властивостей на індивідуальне замовлення споживача задоволення його особистих потреб;

1.22 споживач - фізична особа, яка набуває, замовляє, використовує або має намір придбати або замовити продукцію для особистих потреб, які безпосередньо не пов'язані з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;

1.23 споживчий кредит - кошти, що надаються кредитодавцем (банком або іншою фінансовою установою) споживачеві на придбання продукції;

1.24 термін (термін) придатності - термін (термін), визначений нормативно-правовими актами, нормативними документами, умовами договору, протягом якого у разі дотримання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції її якісні показники та показники безпеки повинні відповідати вимогам нормативно -правових актів, нормативних документів та умов договору;

1.25 термін служби - календарний термін використання продукції за призначенням, починаючи від введення в обіг або після ремонту, протягом якого виробник (виконавець) гарантує його безпеку та невідповідність за суттєві недоліки, що виникли з його вини;

1.26 торгове приміщення - майновий комплекс, що займає окрему споруду (офісне приміщення) або який розміщений у спеціально призначеній та обладнаній для торгівлі споруді, де суб'єкт господарювання здійснює діяльність з реалізації товару;

1.27 фальсифікована продукція - продукція, виготовлена з порушенням технології або неправомірним використанням знака для товарів та послуг, або копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а також неправомірним відтворенням товару іншої особи.


Стаття 2. Законодавство про захист споживачів.

2.1 Законодавство про захист прав споживачів складається із цього Закону, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та інших нормативно-правових актів, що містять положення щодо захисту прав споживачів.


Стаття 3. Міжнародні договори.

1. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж передбачені законодавством України щодо захисту прав споживачів, застосовуються правила міжнародного договору.


Розділ 2

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ

Стаття 4. Права та обов'язки споживачів.

4.1 Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, що реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

  • захист своїх прав державою;
  • належну якість продукції та обслуговування;
  • безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • відшкодування шкоди (збитків), заподіяних дефектною або фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя та здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • об'єднання у громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

4.2 Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист споживачів.

4.3 Споживачі зобов'язані:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитись із правилами експлуатації, викладеними у наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • у разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої зазначеної в експлуатаційній документації особи, яка виконує їх функції;
  • користуватися товаром відповідно до його цільового призначення та дотримуватись умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником у товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а у разі відсутності таких правил у документації - дотримуватись звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.


Стаття 5. Захист прав споживачів.

5.1 Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, отримання знань та кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень щодо придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, та гарантує придбання або отримання продукції іншими законними способами в обсязі, який забезпечує рівень споживання , достатній підтримки здоров'я та життєдіяльності.

5.2 Держава створює умови для отримання споживачами необхідних знань щодо реалізації їх прав.

5.3 Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи та установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства, а також судів.


Стаття 6. Право споживача належну якість продукції.

6.1 Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

6.2 Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, що підтверджують належну якість продукції.

6.3 Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я та майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативними документами.

Щодо окремих груп продукції зазначені вимоги встановлюються законами та іншими нормативно-правовими актами.

На товари, що ввозяться на територію України, має бути передбачений законодавством документ, що підтверджує їхню належну якість.

6.4 Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції.

6.5 Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а у разі відсутності такого строку – протягом десяти років.

Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск та поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом терміну служби, у разі відсутності такого строку – протягом десяти років.

6.6 Реалізація інтересів споживачів у встановленні вимог щодо належної якості продукції забезпечується правом участі споживачів та їх об'єднань у розробці нормативних документів відповідно до законодавства.


Стаття 7. Гарантійні зобов'язання.

7.1 Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, у тому числі комплектуючих виробів протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами або договором.

Гарантійний термін на комплектуючі вироби має бути не меншим, ніж гарантійний термін на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

7.2 Гарантійний термін зазначається у паспорті на продукцію або на етикетці або у будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають будь-які зобов'язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.

7.3 Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися та становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів та навколишнього природного середовища, встановлюється термін придатності, що відзначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї під час продажу, і який вважається гарантійним терміном.

Термін придатності обчислюється, починаючи від дати виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах, і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.

Продаж товарів, на які термін придатності не вказано або вказано з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів, термін придатності яких минув, забороняється.

На сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку сезону, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.

7.4 У разі продажу товарів за зразками, поштою, а також у випадках, коли час укладання договору купівлі-продажу та час передачі товару споживачеві не збігаються, гарантійний термін обчислюється починаючи з дня передачі товару споживачеві, а якщо товар вимагає спеціальної установки (підключення) ) або складання - з дня їх здійснення, а якщо день передачі, встановлення (підключення) або складання товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладання договору купівлі-продажу, - з дня укладання договору купівлі- продаж.

7.5 Щодо продукції, на яку гарантійні строки або термін придатності не встановлений, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені протягом двох років, а щодо об'єкта будівництва – не пізніше десяти років з дня передачі їх споживачеві .

7.6 При виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування в ремонті.

Вказаний час обчислюється з дня, коли споживач звернувся з вимогою усунення недоліків.

7.7 . При обміні товару його гарантійний термін обчислюється наново з дня обміну.

7.8 Гарантійне зобов'язання припиняється на загальних підставах, передбачених Цивільним кодексом України.

7.9 Гарантійне зобов'язання не припиняється у разі неможливості виконання такого зобов'язання через відсутність необхідних для його виконання матеріалів, комплектуючих або запасних частин.


Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості.

8.1 У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, у порядку та у строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару у розумний термін;
  • відшкодування витрат усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених при необхідності укладанням експертизи, споживач, у порядку та в строки, встановлені законодавством та на підставі обов'язкових для сторін правил або договору, має право на свій вибір вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий самий товар або на аналогічний, із числа наявних у продавця (виробника), товар.

8.2 Щодо непродовольчих товарів, які були у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торгові підприємства, вимоги споживача, зазначені в частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

Відповідно до цієї частини задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

8.3 Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцю за місцем купівлі товару, виробником або підприємством, яке задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а у разі його невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

Зазначені вимоги щодо місцезнаходження споживача задовольняють також створені власником продавця торгові підприємства та філії, які здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їхні представництва та філії, створені виробниками з цією метою, або підприємства, які задовольняють зазначеним вимогам на підставі договору з виробником.

8.4 Продавець та виробник при продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, які задовольняють вимоги, встановлені частинами першою та третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність відповідно до статей 15 та 23 цього Закону.

8.5 Продавець, виробник (підприємство, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача та задовольнити його вимоги.

Доставка великогабаритних товарів та товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, яке задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) .

8.6 За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а у разі виникнення необхідності у перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару у встановлений термін неможливо, споживач має право на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, яке виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

8.7 При заміні товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) належної якості, ціна на яку змінилася, перерахунок вартості не ведеться.

При заміні товару з недоліками на такий самий товар іншої марки (моделі, артикула, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни проводиться виходячи з його вартості на час обміну, а у разі зниження ціни – виходячи з вартості на час покупки .

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар проводяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни – виходячи із вартості товару на час покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а у разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору – в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

8.8 У разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості, продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлені в межах терміну придатності. При цьому розрахунки із споживачем проводяться у порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

8.9 У разі пред'явлення споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунені протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що відповідає вимогам споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створити (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

За кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикула, модифікації) та за кожен день затримки усунення недоліків понад встановлений термін (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно у розмірі одного відсотка вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлені гарантійні терміни, гарантійний термін на новий комплектуючий виріб та складову частину обчислюється, починаючи з дня видачі споживачу після ремонту товару.

8.10 Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом встановленого терміну служби, а якщо така не встановлена - протягом десяти років, якщо в товарі були виявлені недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо ця вимога не задоволена у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробнику (продавцю) інші вимоги відповідно до частини першої цієї статті.

8.11 Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, із позначкою про дату продажу.

У разі втрати споживачем технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

8.12 Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що відповідає вимогам споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.

Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, яке виконує його функції, збитки, які воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.

8.13 Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).

8.14 Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, яке відповідає вимогам споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто чи через свого представника.


Стаття 9. Права споживача на придбання товару належної якості.

9.1 Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з іншої причини не може бути використаний за призначенням.

Споживач має право обміну товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, крім дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню) на підставах, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

9.2 Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та отримати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому надходженні. відповідного товару у продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару у продаж повідомити про це споживача, який потребує обміну товару.

9.3 При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем проводяться з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві в день розірвання договору, а у разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору – в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.


Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг).

10.1 Споживач має право відмовитись від договору про виконання робіт (надання послуг) та вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений термін стає неможливим.

Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише щодо частини послуги чи роботи, що залишилася.

10.2 Якщо при виконанні роботи (надання послуг) стане очевидним, що вони не будуть виконані з вини виконавця відповідно до умов договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а у разі невиконання цієї вимоги у визначений термін – розірвати договір та вимагати відшкодування збитків чи доручити виправлення недоліків третій особі з допомогою виконавця.

10.3 У разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

  • безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний термін;
  • відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
  • безоплатного виготовлення іншої речі з такого самого матеріалу та такої ж якості або повторного виконання роботи;
  • відшкодування завданих йому збитків із усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) самотужки чи із залученням третьої особи;
  • реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладання відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків при прийнятті виконаної роботи (наданої послуги) або при її виконанні (надання), а у разі неможливості виявлення недоліків при прийомі виконаної роботи (наданої послуги) – протягом гарантійного або іншого строку, встановленого договором, або протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством чи договором.

10.4 За наявності у роботі (послуги) суттєвих недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

Якщо суттєві недоліки було виявлено в роботі (послуги), виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, або розірвання договору та відшкодування збитків.

Зазначені вимоги можуть бути пред'явлені споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а у разі відсутності таких строків – протягом десяти років.

10.5 У разі, якщо виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) відповідно до договору, за кожен день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначена в годинах) прострочення споживачеві сплачується, пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги) якщо інше не передбачено законодавством. У разі якщо вартість роботи (послуги) не визначена, виконавець сплачує споживачеві неустойку у розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення.

Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої у разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.

10.6 Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах. надання послуг, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача або внаслідок дії непереборної сили.

10.6 Про відступи від умов договору та інші недоліки в роботі (послуги), які не могли бути виявлені за звичайного способу її прийому, споживач зобов'язаний повідомити виконавця не пізніше трьох днів після їх виявлення.

10.8 Виконавець залежно від характеру та специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

10.9 Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням або пошкодженням речі, прийнятої від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових та технічних знань не дав можливості виявити особливих властивостей речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Якщо виконання робіт (надання послуг) вимагає використання додаткових матеріалів, такі матеріали повинні відповідати вимогам безпеки, встановленим законодавством таких матеріалів.

10.10 Виконавець несе відповідальність за шкоду, заподіяну життю, здоров'ю чи майну споживача, який виник у зв'язку з використанням речей, матеріалів, обладнання, приладів, інструментів, пристроїв або інших засобів, необхідних для виконання ним робіт (надання послуг), незалежно від рівня його наукових та технічних знань, що дає можливість виявити їх властивості, відповідно до законодавства.

10.11 Якщо під час виконання робіт (надання послуг) виникає потреба у додаткових роботах (послугах), які були передбачені умовами договору, виконавець зобов'язаний отримати від споживача дозвіл виконання таких робіт (надання послуг). Будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача жодних зобов'язань щодо їх оплати.

10.12 Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи (послуги), враховуючи їх ціну (вартість) та характеристики або інші обставини, явно не задовольнятимуть інтересам чи вимогам споживача, виконавець зобов'язаний




© Copyright «GPSMobile» 2010—2025